Eindelijk op pad - verhaal - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Toine van Oudheusden Celine te Braake - WaarBenJij.nu Eindelijk op pad - verhaal - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Toine van Oudheusden Celine te Braake - WaarBenJij.nu

Eindelijk op pad - verhaal

Door: Toine

Blijf op de hoogte en volg Toine van Oudheusden

13 Mei 2015 | Verenigde Staten, Los Angeles

En eindelijk zijn we dan onderweg. Na vele weken , maanden van planning gaat het nu echt gebeuren. Ons mam (77) gaat ook mee en dat vinden we super. Ze wil nog een keer alles terugzien en dan kan het avontuur Amerika afsluiten.

De vliegreis viel wel wat tegen op de tweede helft. Het eerste deel, Amsterdam – Phily was prima met een goede verzorging maar het tweede deel van Phily naar Los Angeles was niet prettig. Maar goed, we zijn aangekomen in de grote stad der engelen. Het weer was toen welopen maar de temperatuur was nog laag, 16 graden, en dat waren wij van LA niet gewend. Normaal is het een grote warme dampende stad maar daar was nu niets van terug te vinden. Nadat alle koffers weren waren opgehaald stonden we buiten een zeer drukke terminal waar het verkeer bijna letterlijk bumper aan bumper rijdt. En steeds maar die omroeper die aangeeft dat je niet bij de rode streep maar wel bij de witte streep mag parkeren voor het inladen en uitladen van bagage. Nu op zoek naar de huurauto. Deze bleek een paar kilometer van het vliegveld af te staan waar ik met een bus naartoe werd gebracht. Daar kon ik bij de juiste maatschappij de auto in ontvangst nemen, tenminste dat dacht ik. Ik had al de fout gemaakt om de dames bij de luchthaven te laten wachten zodat ik ze daar kon ophalen. De meeste andere passagiers reden met al hun bagage met de bus mee naar de huurauto. Ik weer niet natuurlijk. Maar goed, ik mijn papieren laten zien van mijn gehuurde auto en toen de bediende vroeg met hoeveel personen mijn gezelschap was en hoeveel bagage, glimlachte hij en gaf aan dat dat niet ging lukken. Ik had een auto gehuurd die normaal voor Nederlandse begrippen best aardig is Toyota Corolla model 2015 maar hier niet heel veel voorstelt. Ik zou er mijn bagage niet eens inkrijgen laat staan de passagiers. Dus werd de auto geüpgrade naar een dikke Ford Explorer waar je bijna met een ladder in moet stappen. Daar ging het wel mee dus. Maar dan nog terug naar het vliegveld terwijl het al donker was in een vreemde grote auto door het verkeer van LA. (Schietgebedje?) Maar uiteindelijk zaten de dames erg comfortabel in hun limousine en waren we op weg naar het hotel. Wel via de TomTom natuurlijk. Ook dat hadden we gevonden en konden we inchecken want we waren toen al meer dan 30 uur in touw. We zouden goed slapen.

De dag erop hadden we een reis gepland naar Disneyland daar ik als kind van 11 daar ook al eens was geweest . Nu zou Celine rijden want rijden in zo’n luxe kar is toch een avontuur op zich. De freeway was erg druk maar na een poos hadden toch onze bestemming bereikt en stonden we in de file voor de parkeergarage. We dachten dat het door de week niet zo druk zou zijn maar lange rijen auto’s was het bewijs dat we ook hier naast zaten. Het weer die ochtend was bewolkt en in de wind best koud. Maar toen we in het park waren klaarde het weer op en werd het zonnig en warm.

De dag was een aaneenschakeling van herinneringen en leuke dingen waarbij je de ogen uitkijkt. Het was best druk in het park en de meeste voertuigen die daar reden waren kinder buggy’s. Zover het oog kon zien stonden die dingen in rijen opgesteld bij elke attractie en waren er zelfs mannen van het park die de buggy voor je parkeerde. Nou ja. Op een gegeven moment stond we te wachten tot we over konden steken in Mainstreet en stond ik naast een vrouw met haar dochter. Ze sprak me aan en zei: “ Is’nt Disney great?” waarbij ze een lach had van oor tot oor. We hebben alle werelden in het park gehad en daar de attracties bezocht voor zover dat kon want niet in alle attractie kan een oma van 77 meerijden. Maar er was toch genoeg te zien. Na een laatste rit in de Monorail en een duik onder water in de gele onderzeeër van Nemo was het toch weer tijd om te gaan en hebben we een erg leuke dag gehad.

Vandaag staat de rit naar het huis op het programma en een leuke honkbalwedstrijd van de LA Dodgers tegen de Miami Marlins. We moeten nog een prepaid telefoonkaart gaan halen en ons voorbereiden voor de reis met de camper. Maar nu eerst ontbijten. Dat is hier in het hotel een kleine ruimte bij de receptie waar je zelf een wafel kunt bakken wat ontbijtvlokken kunt kiezen met jus, koffie of thee en melk. Meer is er helaas niet maar goed, we zijn hier maar kort.

  • 13 Mei 2015 - 18:40

    Kirsten :

    Fijn dat jullie veilig en wel zijn aangekomen in Amerika. Met kleine bobbels in de weg, maargoed jullie zijn er. Trots op oma. Het rijden daar lijkt mij zeker een avontuur op zich, maar er zijn daar ook erg veel mensen in vergelijking met Nederland natuurlijk.
    Disney lijkt mij super tof, ik denk aan mijn eigen herinneringen, maar die waren in Frankrijk. Ik hoop dat de camper meevalt, zowel interieur, voorzieningen als rijden. Veel plezier en doe voorzichtig, ik kijk uit naar het volgende berichtje.

    X Kirsten


  • 13 Mei 2015 - 19:25

    Mark Barthel:

    Kijk de reis is al vol leuke avonturen begonnen. Het verslag is leuk om te lezen!!
    Veel plezier en ik volg jullie avontuur graag verder.

  • 13 Mei 2015 - 19:40

    Annet Te Braake:

    Hoi vakantiegangers, dat was al een leuk verhaal Toine. Was die eerste auto echt zo klein, of moet het op zijn Amerikaans. BIG.
    veel plezier gewenst.

  • 14 Mei 2015 - 00:26

    Els:

    Hoi feestvierders,

    Wat fijn dat jullie goed zijn aangekomen en je vermaken. Hier in nl geniet ik ondertussen elke dag van de volkskrant :-) ik moest meteen weer denken aan mijn rijervaring in la, het is daar idd hectisch, maar het scheelt wel dat de grootste auto vaak eerst mag in jullie geval :-) heel veel plezier en ben benieuwd naar de volgende update!

    Liefs, els

  • 14 Mei 2015 - 12:32

    Harry Meeren:

    Hoi Toine, Celine en moeder van Toine.

    Goed te horen dat jullie veilig in de VS zijn aangekomen. Leuk ook dat je moeder erbij is Toine.
    Amusant om te horen hoe jullie de eerste dagen zijn doorgekomen. Ik wens jullie alle drie een fijne vakantie. Ik ga het vervolg van jullie reis met plezier volgen.
    Wel hoop ik dat de verslagen worden voorzien van foto's. Groeten aan jullie alle drie.

    Harry

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Toine van Oudheusden

Actief sinds 27 Maart 2014
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 12890

Voorgaande reizen:

11 Mei 2015 - 13 Juni 2015

Amerika 2015

09 Mei 2014 - 06 Juni 2014

Mijn eerste kennismaking met Rusland

Landen bezocht: